Nábor není celé HR.

Jak často je slyšet poznámku o tom, že HR jenom nabírá zaměstnance. To znamená, že se celý den jenom baví s kandidáty a občas náhodným výběrem pošle uchazeče o práci do dalšího kola. Jak snadná je ta práce v HR, když se celý den stráví jenom pitím kávy, že? Jenže, nábor není celé Human Resources. A už dávno ani nábor není tak jednoduchý. Už jenom dobrý Employer Brand je slušná dřina, pokud má doručit solidní a udržitelné výsledky.

Samozřejmě, většina z nás tuší, že musí přežít rozhovor se slečnou z HR, která klade ony záludné otázky, v čem jsme dobří a v čem se chceme sami zlepšit. Není v HR ovšem jenom ona. A pokud se ptá, tak jak je výše, tak ani ona slečna do HR moc nepatří.

Dobré HR oddělení není o administrativě a náboru. Kupodivu by zaměstnanci ani neměli příliš vědět, že je tam jistá administrativa nutná. Přece jenom je to právní záležitost a správná dokumentace dělá dobré přátele.

Dokonce i nábor, jak ho vnímá člověk z ulice, je jenom úzký výsek z komplexního procesu. Už jenom to, že si inzerce někdo všimnul a reagoval, stálo oddělení HR nějaké úsilí.

Moderní Human Resources je zejména o tom, aby firma měla jednotnou fazónu ve formě sjednocené firemní kultury, vypadala a chovala se slušně navenek i dovnitř a fungovala tak, aby byla lepší než ostatní konkurenti.

Dnes si mnohdy neuvědomujeme, že jediná věc, která brání přesunu firmy do Indie nebo Číny, jsou její lidé. Ti se stěhovat nebudou a určitě nebudou ochotni pracovat za průměrnou indickou mzdu.

Tlak na produktivitu práce je enormní. A jen lidi v organizaci dokáží přijít na způsob, jak tento tlak přetavit ve skutečný a ziskový výsledek. Úkolem HR není zajistit, aby v kolektivu panovala pohoda a láska; musí zajistit, aby všichni táhli za jeden provaz a sdíleli společný cíl.

Human Resources umí právě takové věci jako najít ty správné lidi na místech, kde by je ostatní nehledali. Firma se nedá postavit na jednom skvělém člověku. Musí se postavit na vyváženém týmu. A to mi věřte, že zajistit něco takového je pořádná dřina.

Pokud tomu nevěříte, tak si zkuste představit, že si hledáte téměř partnera do života. A že to tentokrát nemyslíte jako krátký flirt, ale jako naprosto vážnou věc. Dobrý zaměstnanec se hledá tak nějak podobně. Stejně nesnadno.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *